Un
nou curs, nous aprenentatges i vivències que tindran com a objectiu créixer com
a persona i com a futura docent. Abans de començar, m’agradaria fer una mirada
al present, al qui sóc, en resum, presentar-me: El meu nom és Alicia Costa tinc
21 anys i sóc estudiant del quart curs d’Educació Infantil en la Universitat de
les Illes Balears, més concretament en la seu d’Eivissa i Formentera.
Tres
anys estudiant que s’han transcorregut de manera molt ràpida. El que sé cert,
és que el fet de trobar-me en aquesta tessitura fa que em plantegi sobre el
futur, sobre el que serà quan acabi la carrera. Interrogants, nous
plantejaments, en quina direcció dirigir-me en educació,... pensaments que
estan i que alguns d’ells s’aniran resolent amb la posada en pràctica, i
d’altres que en seran la base per a continuar aprenent al llarg de la vida.
Per continuar, el que tracto d’arribar a transmetre és que el que nosaltres volem ho
podem aconseguir, a base d’errors, d’encerts, de dubtes i dilemes. Tal i que he
pogut viure en primera mà gràcies a les pràctiques. Per aquest motiu, es
tractaria de que una porta obri una altra porta, i que contínuament estem
aprenent, mai deixem de fer-ho. Al igual que succeeix amb els infants, són una font sàvia de
saber.
Nosaltres decidim si provem d'obrir o no la porta. |
Però
abans de pensar amb el que serà, podria focalitzar la mirada amb les noves expectatives dels estudis actuals. En aquest
any, espero poder enfonsar més el pensament crític i teòric
relacionant-les amb les
pràctiques, contagiar-me d’entusiasme i complicitat
amb les pràctiques, adquirir noves
capacitats i habilitats comunicatives de
cara als infants, adquirir de nous, cohesionats i integrals aprenentatges. En
definitiva, les expectatives que diposito
en aquest nous curs són diversos caràcters.
M’agradaria
concloure, amb una frase de B.B King, que ens afirma clarament que el què
aprenem significament i el que ens marca, no ho oblidarem. I és que..
“Lo maravilloso de
aprender es que nadie puede arrebatárnoslo.”
No hay comentarios:
Publicar un comentario